Amanda har blivit hästnörd!

Hej förlåt för jag inte bloggat på ett tag nu men har verkligen inte orkat.
Min dag va en toppen dag!

Den började med att jag drog till stallet vid halv 2 mockade och fixade lite, sen drog jag och Sandra ut på en ridtur men Dennis och Murre. Vi red galoppintevaller (stavning?) sjuuuk träningsvärk efter i onsdags sista lektionen spelade vi fotboll och fick sån träningsvärk vet inte varför egentligen? Kanske inte tränat på ett tag. Men sen kom vi in duschade hästarna och fixade lite till i stallet, sen så åkte vi ut till Traume jag Sandra och Josefin. Josefin åkte ut och körde Cupido som ska kvala på Lördag tror jag det va? Och Sandra hjälpte mig med Nilos det gick verkligen jätte bra, och nu är det bestämt osv att jag ska börja rida Nilos minst en gång i veckan och då kommer jag rädda hans liv jag lovar! För ifall inte den tjockisen går ner i vikt måste dom ta bort honom. Usch blir helt tårögd när jag tänker på det.

Hehe, men fick reda på lite nyheter idag.
Det första är att Sandra inte ska ha kvar Murre så lång tid längre, han tycker inte om att gå på travet så mycket och är inte så duktig så hon vinner ingenting på han. Sen har hon inte tid. Så hon ska sälja han till någon som vill rida på han och kanske monté och då sa jag såklart att jag va intresserad. Så han kommer bli billigt såld till mig. Jippi! Sen att sa Sandra att Nilos han är inte till salu men ifall jag ville så kunde jag få köpa han för en tia? Hah, nej skoja men köpa han och det vill jag såklart också. Men grejen är ju att han är hingst och jag är snart 14 så får egentligen inte ta hand om han själv måste va någon som är 16 + tror jag det va? Håller inte koll på sånt direkt, men det skulle ju vart jätte kul. Det är värsta jobbet med att ha häst men jag är redo att ta det ansvaret och den tiden vill jag gärna lägga ut på hästarna. Sen en grej som inte är en nyhet direkt men först kommer Josefin och säger i bilen "Snälla Amanda, kan inte du ta montélicens och börja tävla och träna våra hästar?" SJÄLVKLART TÄNKER JAG GÖRA DET! Red på Murre idag i montésadel och det gick jätte bra och va jätte kul, inte första gången jag gjorde det men på stor häst va det. Super! Men så ska jag börja rida Josefins små ponnys kanske lite också jätte kul! Har verkligen blivit helt inne i hästar nu igen, så det kommer bli toppen.

Men vafan nu börjar jag få träningsvärk i mina fingrar också så sjukt? Så jag skriver senare puss / Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0